Στα Κιούρκα



Μια συντροφιά με διάθεση ευφορίας λιάζεται νωχελικά στον ανοιξιάτικο ήλιο γύρω από ένα εξοχικό τραπέζι. Εκτός από τα εδέσματα και τα ποτά ένα γραμμόφωνο στα αριστερά της εικόνας μας δηλώνει ότι το γεύμα συνοδεύτηκε από μουσική. Στο κέντρο ο ιερομόναχος Σπυρίδων Α. Σάμιος μετέχει στην σκηνή και ως φωτογράφος. Η δική του φωτογραφική μηχανή, μία folding camera, απαθανάτισε το γεγονός.

Ιερομόναχος Σπυρίδων Α. Σάμιος, Στα Κιούρκα, 1933, ( ΑΦ ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ, L067.32)

Στη συνέχεια ο ιερομόναχος έδωσε το αρνητικό μεγέθους 6x9 εκ. ή 7x11 εκ. (αυτά τα μεγέθη αρνητικού χρησιμοποιούσαν συνήθως οι ερασιτέχνες φωτογράφοι εκείνη την εποχή) για εκτύπωση σε ένα φωτογραφείο ή κατάστημα οπτικών. Εκεί τυπώθηκε η φωτογραφία που δημοσιεύουμε. Ο ιερομόναχος Σπυρίδων την ενσωμάτωσε σε ένα λεύκωμα με αναμνηστικές φωτογραφίες από τις εξορμήσεις του στην Αττική γή.

Υπάρχει και μία δεύτερη φωτογραφία στο λεύκωμα με λεζάντα Κιούρκα. Δείχνει ένα ναό.
Ιερομόναχος Σπυρίδων Α. Σάμιος, Κιούρκα, 1933, ( ΑΦ ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ, L067.19)


Ένας φίλος του Αρχείου μας και κάτοικος Αφιδνών αμφισβήτησε ότι η παραπάνω εκκλησία είναι στα Κιούρκα.  Τα επιχειρήματά του πειστικότατα, εξετάζουν τη μορφολογία του εδάφους αλλά και την ίδια τη ναοδομή.

Αποφασίσαμε λοιπόν να θέσουμε στην κοινότητα των αναγνωστών μας το πρόβλημα.

Μπέρδεψε τις φωτογραφίες ο ιερομόναχος Σπυρίδων όταν τις τοποθετούσε στο λεύκωμα;
Εάν ναι, ποιος ναός της Αττικής θα μπορούσε να είναι αυτός της φωτογραφίας;

Όσοι μας βοηθήσετε στην ταύτιση του ναού θα λάβετε, κατά τα ειωθότα, ως έπαθλο την ίδια τη φωτογραφία.


Βασιλική Χατζηγεωργίου
Φωτογραφικό Αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ

Σχόλια